Wednesday, February 2, 2011

Aankomst in Brazilië












Na de leuke reacties op http://g-goes-usa.blogspot.com en http://g-goes-sweden.blogspot.com, hierbij een nieuwe. Gisteren, 1 februari 2011, ben ik vanaf Schiphol vertrokken naar São Paulo. Mijn vlucht ging via Madrid, waar ik 2 uur lang op het vliegveld ben gebleven. Het vliegveld daar is wel enorm groot, ik moest een metro binnen het vliegveld nemen om naar de andere kant van het vliegveld te gaan. De vlucht naar São Paulo was erg lang - ik wist op een gegeven moment echt niet meer wat ik moest doen, want slapen lukte niet. Bij aankomst in São Paulo ben ik opgehaald door 2 studenten, en ben in hun huis blijven slapen. Ik ging bijna meteen slapen want ik was erg moe. De volgende dag heb ik mijn sleutel opgehaald van mijn appartement. Mijn eigen kamer is erg klein:
Maar het appartement is best groot, de huiskamer en de keuken zijn erg leuk. Dus ik denk dat ik mijn kamer alleen ga gebruiken om in te slapen. Alhoewel ik mijn eigen kamer heb, heb ik 5 huisgenoten: 2 Franse jongens, 1 meisje uit Manchester, en 2 Brazilianen, die zijn al wat ouder en werken fulltime. Alle huisgenoten zijn wel erg aardig. Het appartement is beveiligd met een hek, dat permanent wordt bewaakt door een bewaker. De bewaker opent het hek door op een knop te drukken. Hij opent het hek alleen als hij je kent, of als je zegt voor wie je komt. Dus er is constante bewaking van het gebouw. Het appartement bevindt zich op een van de beste locaties van São Paulo: in Rua Oscar Freire, wat tevens de duurste winkelstraat van São Paul is. Er zitten winkels van 's werelds duurste merken. Dit is een erg lange straat, en mijn appartement bevindt zich op minder dan 5 minuten lopen van waar deze winkels beginnen. Volgens Wikipedia is deze straat de duurste winkelstraat van heel Zuid-Amerika, en de op 1 na duurste winkelstraat van heel Noord+Zuid-Amerika, na 5th avenue in New York.
São Paulo is erg warm, de lucht is veel warmer dan ik ooit in Portugal heb meegemaakt. Het regent ook veel: maar het is niet zoals regen in Nederland, het is echt harde regen, en plotseling is het weer droog. Terwijl het regent is het gewoon 30 graden, met een gevoelstemperatuur van meer dan 40, want de lucht is heel erg warm. Februari is tenslotte de piek in de zomer hier.

Morgen ga ik naar FGV, mijn school. Even hallo zeggen bij het international office.

Wordt vervolgd.

No comments:

Post a Comment