Saturday, July 2, 2011

Fortaleza

Van Manaus ben ik naar Fortaleza gevlogen. Fortaleza is een kuststad in het Noord-Oosten van Brazilië en is de 5e grootste stad van Brazilië. De stad heeft ongeveer 2,5 miljoen inwoners. Fortaleza ligt in de staat Ceará, en is tevens de hoofdstad van deze staat. Fortaleza heeft een warm klimaat: de gemiddelde temperatuur gedurende het hele jaar is 27 graden. Het is nu winter, maar het was nog steeds 30 graden.
In Fortaleza verbleef ik in het Albergaria Hostel, wat een goed hostel is. Dit ligt aan het strand Praia da Iracema. Ik ben 2 dagen in Fortaleza gebleven. De eerste dag ben ik langs Avenida Beira Mar gelopen, wat een lange weg aan het strand is. ´s Avonds was daar ook een markt gaande, waar allerlei spullen te koop waren. Ik ben niet in het centrum van Fortaleza geweest, en ik ben niet naar Praia do Futuro gegaan. Dat strand is het meest toeristische strand van Fortaleza, maar was net niet op loopafstand. Hieronder wat foto´s van Fortaleza.
Bij de haven had ik ook een tour gedaan over het water, waar je een goed uitzicht hebt over Fortaleza. Hieronder wat foto's.
De tweede dag heb ik een tour gedaan langs 3 verschillende stranden & plaatsen, buiten Fortaleza. Het eerste strand, genaamd Morro Branco, is 90 kilometer van Fortaleza en was erg bijzonder. Dit is een strand met rotsen van zand. Deze rotsen hebben verschillende kleuren en lijken van steen, maar zijn puur zand. Dat is erg bijzonder. Hieronder wat foto´s en een video. Alles wat lijkt op rotsen is dus zand.

De tour ging daarna met een buggy over het strand Praia das Fontas richting de tweede plaats, Lagoa do Uruaú. Dit is een meer van ruim 18 kilometer, en is een van de grootste meren van de staat Ceará.

De derde plaats was Praia de Canoa Quebrada. Dit strand ligt 166 kilometer van Fortaleza. Dit strand was klein, maar heel toeristisch. Veel dure strandrestaurants en verkopers. Een beetje te toeristisch.
Al met al waren het een leuke 2 dagen in Fortaleza. Ik denk dat ik meer had kunnen zien als ik nog 1 of 2 dagen langer was gebleven. Fortaleza is tevens een goed vertrekpunt om het bekende paradijs Jericoacoara te bezoeken. Daar heb ik helaas geen tijd voor gehad.

No comments:

Post a Comment