Thursday, June 9, 2011

Ilha Itaparica

De derde dag was ik naar het eiland Ilha Itaparica. Vanaf de haven in Salvador (dicht bij de markt) gaat er een kleine veerboot naar dit eiland. Dit is best goedkoop: 3,50 reais, wat neerkomt op minder dan 2 euro (enkele reis). De reis per boot duurt ongeveer 45 minuten.
Vanaf de boot heb je een goed uitzicht over de skyline van Salvador:
Ilha Itaparica zelf is een eiland met ongeveer 40.000 inwoners. Het eiland telt meerdere stranden, waarvan gezegd wordt dat het strand Ponta de Areia het beste is. Je moet de taxi nemen om daar te komen (ongeveer 20 minuten met de taxi), maar dat kost ongeveer 5 euro dus dat is goed te doen. Het strand Ponta de Areia was niet druk, er waren maar enkele mensen. De zee was erg rustig: er waren bijna geen golven. Het leek wel een zwembad. Hieronder wat foto's van het strand.
Op de plek van het strand waar ik zat, was er een strandtent. Deze strandtent had een luide radio met Braziliaanse muziek. Het was erg chill om in de zon te zitten, wat te drinken, en ondertussen naar Braziliaanse muziek te luisteren. Even later kwam er een man op het strand die capoeira ging oefenen. Ik vroeg aan hem of ik met hem mee kon trainen, en dat mocht. Ik heb toen de halve middag capoeira geoefend.
Zie ook onderstaande video:


Er kwamen wel enkele mensen op het strand om allemaal dingen te verkopen die niemand wilt hebben. Dat was wel irritant. Echter, er was ook een man met paarden die verkocht een ritje op het paard. De rit was ongeveer 10 minuten en kostte 5 reais, wat minder dan 3 euro is. Het was de eerste keer dat ik op een paard zat.
Daarna ging ik met de taxi terug naar de veerboot, en terug naar Salvador.

No comments:

Post a Comment