Sunday, June 12, 2011

Ubatuba

Afgelopen weekend was ik 2 dagen naar Ubatuba. Een kennis van me hier, Marko, zei al maanden dat hij me mee wilde nemen naar Ubatuba, waar hij een appartement heeft. Dit weekend was het eindelijk zo ver.

Ubatuba is een kustplaats met 80.000 inwoners en ligt ongeveer 240 kilometer van São Paulo. Ubatuba heeft niet 1 strand, maar wel 70 stranden. Ik heb er maar enkele bezocht. Het is dus mogelijk dat als je Ubatuba foto's van andere mensen ziet, het compleet andere stranden zijn. Ubatuba heeft elke zomer veel toeristen. Ubatuba staat ook wel bekend als de 'surf-hoofdstad'van de staat São Paulo, omdat er elk jaar vele surf-toernooien worden gehouden.

Op de eerste dag, zaterdag, zijn we naar Praia da Almada gegaan, en van daar naar 2 dichtbijzijnde stranden gelopen. Hieronder wat foto's. Zoals je misschien ziet zijn sommige foto's van betere kwaliteit: dat komt omdat de camera van Marko veel beter is dan mijne. Voor alle foto's op mijn blog gebruik ik mijn telefoon om foto's te maken.
De tweede dag, zondag, zijn we naar Praia do Félix gegaan. Hieronder wat foto's.
Van dat strand kan je via een klimpartij over stenen bij een klein strand komen. Het schijnt dat weinig mensen dit weten, en dat dit strand meestal leeg is. Hieronder wat foto's.
Al met al was het een geslaagd weekend in Ubatuba.

No comments:

Post a Comment