Wednesday, June 1, 2011

MASP

Gisteren ben ik naar MASP (Museu de Arte de São Paulo) gegaan. Dat is een van de bekendste museums in Brazilië. MASP heeft de beste Westerse kunstcollectie van Zuid-Amerika en eigenlijk van het heel Zuidelijk Halfrond. MASP ligt op Avenida Paulista, een van de drukste straten van São Paulo. Het is 30 minuten lopen van mijn huis, en 3 minuten lopen vanaf mijn school. Ik loop er eigenlijk elke dag langs, omdat het op de weg naar school ligt. Het gebouw van MASP is duidelijk herkenbaar (zie de foto's) en telt 2 verdiepingen. Elke dinsdag is entree gratis voor iedereen.

MASP heeft schilderijen van onder andere Rembrandt, Rubens, van Gogh, Picasso, Monet, Cézanne, Dali, en nog veel meer. MASP is leuk om een keer heen te gaan als je langere tijd in São Paulo bent, of als je bijzonder veel van kunst houdt. Binnen mocht je geen foto's maken, dus ik heb geen foto's van de collectie.

No comments:

Post a Comment