Monday, June 27, 2011

Manaus

Mijn school is voorbij. Het laatste examen was 22 juni. De dag daarna ben ik gaan reizen, voor 1,5 week. Afgelopen dagen ben ik in de Amazone geweest. De hoofdstad van de Amazone is Manaus. Ik kwam de 23e aan op het vliegveld in Manaus, en werd daar opgehaald door het tour bedrijf waar ik mijn Amazone tour had gereserveerd. Vervolgens heb ik deze middag in Manaus doorgebracht, alvorens de volgende dag de tour in de Amazone te starten. Deze blogpost gaat dan ook over de stad Manaus, en niet over de Amazone.
Manaus is de grootste stad van de Amazone en de stad heeft ongeveer 2 miljoen inwoners. De helft van alle mensen die in de Amazone leven wonen in Manaus. Manaus is het beginpunt van de meeste toeristen die naar de Amazon komen. Manaus ligt midden aan de rivieren die de kern van het Amazonegebied vormen. Manaus is een commerciële industriestad, waar producten uit de Amazone (bijvoorbeeld hout of rubber) worden verwerkt en geëxporteerd.

Er is niet veel te zien in de stad Manaus. Het meest interessante leek me de lokale markt, maar deze was gesloten omdat 23 juni dit jaar een feestdag (Corpus Christi) is in Brazilië. Wel leuk om te zien was het theater van Manaus. In Manaus verbleef ik in hotel 10 de julho. Dit is letterlijk 1 minuut lopen van het theater. Hieronder wat foto's van het theater.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik maar 1 middag de tijd had om Manaus te zien, dus ik heb niet heel veel kunnen zien. Daarnaast waren bijna alle winkels gesloten, behalve het winkelcentrum Shopping Amazonas, dus ben ik daar heengegaan. Dit is echter een gewoon winkelcentrum, met een McDonalds en alles wat je in een normaal winkelcentrum ook vindt. Hieronder nog wat overige foto's van Manaus.
Een blogpost over de Amazone volgt later.

No comments:

Post a Comment